Službena posjeta Državnom uredu za reviziju Republike Čile

Na poziv Jorgea Bermudeza, glavnoga državnog revizora Republike Čile, Ivan Klešić, glavni državni revizor Republike Hrvatske je u listopadu 2017., u pratnji suradnika službeno boravio u Čileu, gdje je sudjelovao na Međunarodnoj konferenciji „SDGs, oversight and strong institutions“ koju je organizirao Državni ured za reviziju Čilea u suradnji sa Svjetskom bankom i OLACEFS-om, u bilateralnoj posjeti Državnom uredu za reviziju Republike Čile i na svečanosti predstavljanja zajedničkog međuinstitucionalnog projekta „Administrative Oversight of Public Procurement: Chilean and Croatian Experiences“. Državni ured za reviziju Čilea organizirao je od 23. do 25. listopada 2017. međunarodnu konferenciju „Strateški razvojni ciljevi (SDGs), nadzor i jake institucije“, na koju je, uz brojne uzvanike i čelnike vrhovnih revizijskih institucija bio pozvan i Ivan Klešić, glavni državni revizor Republike Hrvatske. Svrha sudjelovanja na konferenciji bila je razmotriti čileanski model, te kroz prezentacije i deset panel diskusija s čelnicima i predstavnicima ključnih državnih tijela i institucija u Čileu, predstavnicima nevladinog sektora, kao i Svjetske banke, vrhovnih revizijskih institucija drugih zemalja i drugih ključnih dionika, razmijeniti iskustva i stavove o načinima i modelima uključivanja vrhovnih revizijskih institucija u ovaj zajednički profesionalni izazov. Bilateralna posjeta je nastavak dijaloga Državnog ureda za reviziju Republike Hrvatske i Državnog ureda za reviziju Republike Čile započetog 2016., u okviru INTOSAI-a i nastavljene bilateralnim susretom u Zagrebu u svibnju 2017. Svrha posjete i u okviru nje organiziranih sastanaka s Jorgeom Bermudezom Sotom, glavnim državnim revizorom Čilea i njegovim suradnicima bila je upoznavanje s radom čileanske vrhovne revizijske institucije, njenim organizacijskim ustrojem i područjima rada, razmjena iskustava i ideja u vezi s provedbom mandata institucija, jačanja doprinosa vanjske revizije uspješnijem upravljanju javnim sredstvima te identificiranjem dobre prakse. Tijekom sastanaka  razgovaralo se i o modalitetima proširenja profesionalne suradnje, kako u okviru Međunarodne organizacije vrhovnih revizijskih institucija (INTOSAI) i njenih radnih tijela, tako i na bilateralnoj institucionalnoj i akademskoj razini. Državni ured za reviziju Republike Hrvatske i Državni ured za reviziju Republike Čile su koncem 2016. započeli zajednički projekt usporedbe načina i metodologije obavljanja revizije sustava javne nabave u javnom sektoru, kao područja najvećeg rizika. Projekt je rezultirao objavom knjige „Administrative Oversight of Public Procurement – Chilean and Croatian Experience“, na hrvatskom, španjolskom i engleskom jeziku, koja je u svibnju 2017. predstavljena u Državnom uredu za reviziju u našoj zemlji. Svečanosti predstavljanja knjige u Državnom uredu za reviziju Republike Čile, uz glavne urednike i autore knjige, nazočili su Trinidad Inostroza, direktorica ChileCompra-e, institucije za upravljanje čileanskom platformom javne nabave i prof. dr. sc. akademik Enrique Rajevic, sa Sveučilišta Alberto Hurtado, koji su prezentaciju knjige popratili analitičkim osvrtom, zatim predstavnici čileanskog Državnog ureda za reviziju, Nives Malenica, veleposlanica Republike Hrvatske u Republici Čile te predstavnici medija. 

Sastanak kontaktnog odbora Europske unije

Ivan Klešić, glavni državni revizor, je 12. i 13. listopada 2017. sa suradnicima sudjelovao na redovnom godišnjem sastanku Kontaktnog odbora Europske unije u Luksemburgu. ​Prvog dana je pod predsjedanjem  g. Klausa-Heinera Lehnea, predsjednika Europskog revizorskog suda, organiziran seminarski dio na temu „Mogu li vrhovne revizijske institucije pridonijeti vraćanju povjerenja građana EU?“, u kojem su kroz izlaganja i panel raspravu sudjelovali g. Jean Arthuis, član Europskog Parlamenta, g. Janos Bertok, predstavnik OECD-a za integritet javnog sektora i g. Anton Colella, izvršni direktor ICAS-a. Seminarski dio je zaključen obrazlaganjem inovativnih primjera i primjera dobre prakse u predmetnom području, koje su predstavili g. Arno Viser, glavni državni revizor Nizozemske i g. Kay Scheller, predsjednik Računskog suda Njemačke.  U drugom dijelu prvog dana održan je sastanak čelnika VRI-a zemalja članica EU, sa svrhom neformalne rasprave o ključnim izazovima vezanim uz pitanja od zajedničkog interesa, razmatrajući na koji način se trenutni izazovi EU-e odražavaju na vrhovne revizijske institucije i jesu li one spremne na njih odgovoriti. Drugi dan sastanka bio je posvećen aktivnostima Kontaktnog odbora i izvješćivanju o njihovim rezultatima radnih skupina i donošenju odluka o njihovim daljnjim aktivnostima. U podnevnom dijelu drugog dana raspravljalo se o inovativnim pristupima EU pitanjima (revizije, dobra praksa i novi proizvodI), koje su prezentirale VRI Češke i Mađarske. Na kraju sastanka g. Klešić je održao najavni govor i upoznao prisutne s datumom održavanja Kontaktnog odbora 2018 (Dubrovnik, 10-12.10.2018.), nakon čega je g. Klaus-Heiner Lehne, predsjednik ERS-a, g. Klešiću i Državnom uredu za reviziju Republike Hrvatske predao predsjedavanje Odborom u narednom jednogodišnjem razdoblju. Po završetku sastanka Kontaktnog odbora, organizirani su bilateralni sastanci čelnika VRI-a EU, te sastanak liaison officera , sa svrhom odlučivanja o daljnjim koracima i aktivnostima slijedom odluka Kontaktnog odbora. U okviru sastanka Kontaktnog odbora, Europski revizorski sud je svečanom sjednicom obilježio 40-godišnjicu postojanja, kojoj su nazočili i govorom se obratili g. Jan-Claud Juncker, predsjednik Europske komisije, g. Antonio Tajani, predsjednik Europskog parlamenta i gđa. Kersti Kaljulaid, predsjednica Estonije (i bivša članica ECA-e) koja trenutno predsjedava Vijećem EU.

Obavijest o rezultatima testiranja

Rezultati testiranja kandidata, koje je održano 12. rujna 2017., u vezi s prijamom u državnu službu na neodređeno vrijeme, obavljeni su na mrežnoj stranici Ureda.

Potpisivanje Konzorcijskog sporazuma s Nacionalnim uredom za reviziju Republike Bugarske

Ivan Klešić, glavni državni revizor Republike Hrvatske i Tzvetan Tzvetkov, predsjednik Nacionalnog ureda za reviziju Republike Bugarske, potpisali su 25. rujna 2017. u Sofiji Konzorcijski sporazum za provedbu Twinning projekta „Daljnje poboljšanje administrativnih kapaciteta i učinkovitosti eksterne revizije“. Navedeni projekt, u vrijednosti 1.400.000 EUR-a, u trajanju 24 mjeseca, provodit će se u Državnom uredu za reviziju Republike Makedonije. Potpisivanjem spomenutog Sporazuma, vrhovne revizijske institucije iskazuju spremnost da u provedbi Twinning projekta djeluju zajednički, Nacionalni ured za reviziju Republike Bugarske kao senior, a Državni ured za reviziju Republike Hrvatske kao junior partner, te izražavaju predanost pravilnom ispunjavanju zadataka iz navedenog projekta. Suradnja dviju institucija na ovom projektu novi je korak u zajedničkoj suradnji, kao i u suradnji s Državnim uredom za reviziju Republike Makedonije, te izuzetno priznanje Državnom uredu za reviziju Republike Hrvatske za njegov rad i rezultate, kao i prigoda za prenošenje stečenih znanja i iskustava, s ciljem razvoja eksterne revizije u zemljama kandidatima za pristupanje u Europsku uniju.

Obavijest o glasovanju u Hrvatskom saboru

Hrvatski sabor je na odborima i 5. sjednici raspravljao, te 22. rujna 2017. prihvatio izvješća Državnog ureda za reviziju: Izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti sustava javne nabave u trgovačkim društvima (119 glasova ZA, 2 SUZDRŽANA), Izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti nabave i pravilnosti korištenja službenih vozila proračunskih korisnika državnog proračuna (119 glasova ZA, 2 SUZDRŽANA), Izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti gospodarenja mineralnim sirovinama (119 glasova ZA, 4 SUZDRŽANA), Izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti rada nadzornih odbora trgovačkih društava u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (119 glasova ZA, 3 PROTIV), Izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti utjecaja programske inicijative JASPERS na podnesene projektne prijedloge Republike Hrvatske za sufinanciranje iz fondova Europske unije (121 glas ZA, 2 SUZDRŽANA), Izvješće o obavljenoj financijskoj reviziji političkih stranaka, nezavisnih zastupnika i članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave izabranih s liste grupe birača za 2015. (122 glasa ZA) te Izvješće o radu Državnog ureda za reviziju za 2016. (118 glasova ZA, 1 SUZDRŽAN).

Obavijest o dostavi izvješća Saboru

Državni ured za reviziju je 31. kolovoza 2017. dostavio Hrvatskom saboru 38 izvješća o obavljenoj financijskoj reviziji, i to za pet korisnika državnog proračuna (Centar za posebno skrbništvo, Državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te Ministarstva turizma), 32 jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave (Međimursku i Vukovarsko-srijemsku županiju, gradove: Čazma, Donja Stubica, Donji Miholjac, Đakovo, Križevci, Lipik, Našice, Nova Gradiška, Otočac, Pazin, Poreč-Parenzo, Pregrada, Rovinj-Rovigno, Senj, Umag-Umago i Vukovar te općine: Donji Andrijevci, Gornja Stubica, Ivanska, Kali, Koprivnički Ivanec, Nedelišće, Petrovsko, Plitvička jezera, Sali, Sveti Križ Začretje, Šenkovec, Škabrnja, Tuhelj i Župa dubrovačka) te jednu neprofitnu organizaciju (Hrvatski crveni križ Gradsko društvo crvenog križa Vinkovci). Osim toga, dostavljeno je i izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti javne nabave u društvu Hrvatska kontrola zračne plovidbe d.o.o. te 12 izvješća o obavljenoj provjeri provedbe danih preporuka, i to za ekonomsku opravdanost razlika u cijeni komunalnih javnih usluga na području Istarske županije - javna odvodnja, Istarske županije - javna vodoopskrba, Istarske županije - skupljanje, odvoz i odlaganje komunalnog otpada, Primorsko-goranske županije - javna odvodnja, Primorsko-goranske županije - javna vodoopskrba i Primorsko-goranske županije - skupljanje, odvoz i odlaganje komunalnog otpada te za sprječavanje i otkrivanje prijevara kod trgovačkih društava u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave na području Brodsko-posavske, Istarske, Koprivničko-križevačke, Primorsko-goranske, Varaždinske i Vukovarsko-srijemske županije. Sva izvješća su istoga dana dostavljena Državnom odvjetništvu Republike Hrvatske i objavljena na mrežnoj stranici Ureda.

Obavijest o dostavi izvješća Saboru

Državni ured za reviziju je 4. srpnja 2017. dostavio Hrvatskom saboru Izvješće o obavljenoj financijskoj reviziji vatrogasnih organizacija, u čijem je prilogu 89 pojedinačnih izvješća o obavljenoj reviziji, i to za: Hrvatsku vatrogasnu zajednicu, 35 javnih vatrogasnih postrojbi, 32 vatrogasne zajednice i 21 dobrovoljno vatrogasno društvo. Sva izvješća su istoga dana dostavljena Državnom odvjetništvu Republike Hrvatske i objavljena na mrežnoj stranici Ureda.

Obavijest o dostavi izvješća Saboru

Državni ured za reviziju je u skladu s odredbom članka 6. stavka 3. Zakona o Državnom uredu za reviziju, 30. svibnja 2017. dostavio Hrvatskom saboru Izvješće o obavljenoj reviziji Godišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu. Osim toga, Hrvatskom saboru je dostavljeno i Izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti utjecaja programske inicijative JASPERS na podnesene projektne prijedloge Republike Hrvatske za sufinanciranje iz fondova Europske unije. Izvješća su istoga dana dostavljena Državnom odvjetništvu i objavljena na mrežnoj stranici Ureda.

Obavijest o dostavi izvješća Saboru

Državni ured za reviziju je 12. svibnja 2017. dostavio Hrvatskom saboru Izvješće o obavljenoj financijskoj reviziji županijskih uprava za ceste za 2015., u čijem su prilogu pojedinačna izvješća o obavljenoj reviziji 20 županijskih uprava za ceste. Sva izvješća su istoga dana dostavljena Državnom odvjetništvu i objavljena na mrežnoj stranici Ureda. S obzirom da su županije osnivači ŽUC-eva, a time i odgovorni za njihovo poslovanje, o obavljenim revizijama Državni ured za reviziju je izvijestio sve župane, ali i Udrugu županijskih uprava za ceste, Hrvatske ceste i nadležno ministarstvo - Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Obavijest o dostavi izvješća Saboru

Državni ured za reviziju je 27. travnja 2017. dostavio Hrvatskom saboru devet izvješća o obavljenoj financijskoj reviziji korisnika državnog proračuna (Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama, Državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje, Državni zavod za statistiku, Državna uprava za zaštitu i spašavanje, Hrvatska agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, HAMAG BICRO - Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije, Ravnateljstvo za robne zalihe i Savjetodavna služba) te izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti javne nabave u društvu Hrvatska lutrija d.o.o. Osim toga, dostavljeno je deset izvješća o obavljenoj provjeri provedbe danih preporuka i to za javnu nabavu u društvu Narodne novine d.d., za sprječavanje i otkrivanje prijevara kod trgovačkih društava u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave na području Bjelovarsko-bilogorske, Karlovačke, Krapinsko-zagorske, Međimurske, Osječko-baranjske, Šibensko-kninske i Virovitičko-podravske županije te za Zagrebački holding d.o.o., kao i za ekonomsku opravdanost razlika u cijeni javne vodoopskrbe (opskrbe pitkom vodom) na području Koprivničko-križevačke županije. Sva izvješća objavljena su na mrežnoj stranici Ureda.

Kontakt