Preskočite na glavni sadržaj

Nadležnost i djelokrug rada Ureda

Državni ured za reviziju osnovan je u lipnju 1993., kada je donesen Zakon o državnoj reviziji (Narodne novine 70/93). Od 1993. doneseno je nekoliko novih Zakona te nekoliko izmjena i dopuna Zakona, u skladu s kojima se, među ostalim, mijenjala i nadležnost Ureda, a važećim Zakonom o Državnom uredu za reviziju (Narodne novine 25/19), nadležnost je još jasnije definirana.
 
Prema navedenom Zakonu, Ured je nadležan za obavljanje poslova revizije.
Reviziji podliježu prihodi i rashodi, imovina i obveze, financijski izvještaji, financijske transakcije te programi, projekti i aktivnosti subjekta revizije.
 
Subjekti revizije su:
  • jedinice državnog sektora
  • jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
  • pravne osobe koje se financiraju iz proračuna
  • pravne osobe kojima je osnivač Republika Hrvatska ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravne osobe u vlasništvu Republike Hrvatske ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
  • društva i druge pravne osobe u kojima Republika Hrvatska, odnosno jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ima većinsko vlasništvo nad dionicama, odnosno udjelima i/ili odlučujući utjecaj u upravljanju
  • pravne osobe (kćeri) koje osnivaju pravne osobe čiji je osnivač Republika Hrvatska ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
  • pravne osobe koje sredstva za rad osiguravaju iz obveznih doprinosa, članarina ili drugih prihoda propisanih zakonom
  • političke stranke, nezavisni zastupnici i članovi predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, na način kako je propisano zakonom kojim se uređuje financiranje političkih aktivnosti i izborne promidžbe i
  • pravne osobe u Republici Hrvatskoj koje koriste sredstva Europske unije, međunarodnih financijskih mehanizama i drugih međunarodnih organizacija ili institucija za financiranje javnih potreba.
 
Pod jedinicama državnog sektora, u smislu Zakona o Državnom uredu za reviziju, podrazumijevaju se sva tijela zakonodavne, izvršne i sudbene vlasti.
 
Jednom godišnje obavlja se revizija godišnjeg izvještaja o izvršenju državnog proračuna.
 
Ured je nadležan i za provjeru i ocjenu korištenja sredstava Hrvatske narodne banke kojima se neposredno ne ostvaruju ciljevi i izvršavaju zadaci propisani zakonom kojim se uređuje poslovanje Hrvatske narodne banke i zadaci propisani drugim zakonima, kao i zadaci koje Hrvatska narodna banka obavlja u skladu s Ugovorom o funkcioniranju Europske unije i Statutom Europskog sustava središnjih banaka (ESSB) i Europske središnje banke (ESB).
 
Nadalje, Ured je obvezan, u skladu s odredbama Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (Narodne novine 29/19 i 98/19), svake godine obaviti reviziju političkih stranaka, nezavisnih zastupnika i nezavisnih vijećnika čiji su godišnji prihodi veći od 100.000,00 kn (13.272,28 eura).
 
Također, Ured provjerava provedbu naloga i preporuka danih u prošlim revizijama, i to u okviru redovnih revizija ili u posebnom postupku provjere provedbe naloga i preporuka.